Szkolenie w czasie rzeczywistym
nie jest to uprzednio nagrany materiał
6 godzin wraz z przerwą
rozpoczynamy o godz. 9.00
Wydrukowany certyfikat
który wyślemy pocztą
Grupa do 25 osób
każdy będzie miał czas na zadawanie pytań
Możliwość zadawania pytań
i dyskusji z innymi uczestnikami
Dostępne na komputerze, tablecie i smartfonie
z dowolnego miejsca
Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z praktycznym wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI) w sektorze ochrony zdrowia, obejmującym aspekty prawne, etyczne oraz częściowo technologiczne. Uczestnicy zdobędą wiedzę na temat obowiązujących regulacji prawnych i wyzwań związanych z wdrażaniem technologii AI w medycynie, w tym pod kątem ich etycznego wykorzystania.
W trakcie szkolenia uczestnicy poznają przykłady zastosowania AI w medycynie, zrozumieją prawne i etyczne aspekty stosowania AI w ochronie zdrowia, poznają zmiany w Kodeksie Etyki Lekarskiej pod kątem zasad stosowania AI przez lekarzy oraz zdobędą wiedzę na temat ochrony danych osobowych w kontekście stosowania narzędzie opartych o AI.
Szkolenie skierowane jest do menedżerów ochrony zdrowia i osób odpowiedzialnych za cyfryzację placówek medycznych, pracowników służby zdrowia zainteresowanych nowymi technologiami, prawników zajmujących się obsługą branży medycznej, przedstawicieli firm technologicznych tworzących rozwiązania dla ochrony zdrowia.
1. Wprowadzenie do zagadnień AI:
a. definicja, rozwój AI;
b. kluczowe pojęcia i technologie:
i. uczenie maszynowe;
ii. sieci neuronowe;
c. rozwój AI w medycynie.
2. Przykłady zastosowań AI w praktyce medycznej:
a. przegląd obecnych zastosowań AI w ochronie zdrowia takich jak diagnostyka (np. analiza obrazów medycznych), wykorzystanie AI w dermatologii, okulistyce czy automatyzacja procesów administracyjnych;
b. AI w diagnostyce obrazowej:
i. radiologia i analiza zdjęć rentgenowskich;
ii. wykrywanie zmian patologicznych (np. nowotworów).
c. algorytmy wspierające decyzje terapeutyczne:
i. systemy oparte na danych pacjentów;
ii. sztuczna inteligencja w kardiologii, okulistyce i innych dziedzinach.
d. chatboty i aplikacje wspierające pacjentów (umawianie wizyt itp.).
3. Aspekty prawne zastosowania AI w branży medycznej:
a. omówienie podstawowych założeń rozporządzenia AI Act;
b. kluczowe definicje w AI Act;
c. klasyfikacja systemów AI według poziomu ryzyka: minimalne, ograniczone, wysokie i niedopuszczalne;
d. systemy wysokiego ryzyka w kontekście ochrony zdrowia i wymogi prawne dla tych systemów;
e. przykłady innych zastosowań AI w medycynie i ich potencjalna klasyfikacja pod kątem ryzyka (np. diagnostyka, roboty chirurgiczne, chatboty);
f. przejrzystość i obowiązki informacyjne wobec pacjentów i lekarzy;
g. prywatność i ochrona danych pacjentów (RODO), a wykorzystanie AI;
h. MDR (Medical Device Regulation) – rozporządzenie UE 2017/745.
4. Aspekty etyczne:
a. transparentność algorytmów AI;
b. ryzyko uprzedzeń w algorytmach;
c. zmiany od 1 stycznia 2025 r. w Kodeksie Etyki Lekarskiej (KEL);
d. zasady i zalecenia co do wykorzystania AI w ochronie zdrowia.
5. Przyszłość AI w medycynie:
a. potencjalne kierunki rozwoju;
b. neurotechnologia;
c. czy AI zastąpi lekarzy.
6. Odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia.